Již zítra vyjíždíme. Co se zdálo před pěti lety jako science-fiction je realitou – již třetí rok po sobě projede Šachový vlak střední Evropou.
Od nejlepšího českého šachisty Davida Navary jsem si vypůjčil hezkou slovní hříčku do titulku tohoto článku. Protože ta hříčka funguje jen v angličtině, necháme výjimečně anglický titulek i na českém webu. V Šachovém vlaku totiž budou moci šachy trénovat nejen hráči v turnaji, kteří mohou doufat i v partii s legendárními velmistry Vlastimilem Hortem a Jánem Plachetkou, ale také jejich nehrající spolucestující. Pro ně je připraven speciální rychlokurs šachovových základů pro rychle chápající začátečníky.
K laskavým nápadům velmistra Navary se vraťme ještě jednou. Jeho kvízovou otázku (Jaké jsou či byly tři nejdelší mezinárodní turnaje šachové historie?) jsme položili předevčírem. Odpověď je, že přesně nevíme, ale že turnaj v šachovém vlaku jistě bude patřit mezi ty nejdelší turnaj. Letos najedeme 1244 kilometrů.
V délce turnaje by šachovému vlaku teoreticky mohl konkurovat turnaj na zaoceánském parníku Piriapolis, kterým evropští šachisté pluli v roce 1939 na šachovou olympiádu do Buenos Aires. Jenže vzhledem k tomu, že podle vyprávění českého mistra Karla Opočenského šlo o bleskový turnaj a lodě tehdy moc rychle nepluli, můžeme se domnívat, že tři nejdelší turnaje historie jsou právě tři ročníky šachových vlaků.
Napsat komentář