Truemag

  • Novinky
  • Připravujeme
  • Pořádané akce
  • Vydané knihy
  • E-shop
  • Čeština
  • Výuka šachu
  • Šachový turismus
  • O nás
Domů » „Naši senátoři“

„Naši senátoři“

Je čtvrtek osm hodin večer a za čtyři hodiny skončí ve své funkci pan prezident Václav Klaus. Mezi čtenáři tohoto portálu budou možná půl na půl, možná ale i úplně jinak, jeho příznivci či odpůrci. Já patřím dlouhodobě, vlastně odjakživa uvědomuji si, mezi ty první. Taky, ale musím poctivě přiznat, že nad některými kroky pana prezidenta z poslední doby jsem, s pocitem neklidu, a i kritiky, dlouze přemýšlel. Samozřejmě, že jsem ale kvůli nim nemohl zapomenout na desetiletí, kdy mi pan prezident svými názory mluvil z duše, kdy jasně a přesně precizoval mně blízké názory na Naše, evropská a světová dění, kdy jsem byl hrdý, a jsem samozřejmě stále, že je mým prezidentem.

            Nejde mi dnes ale o to rozebírat jednotlivé konkrétní události, pitvat se v nich, chválit je či polemizovat s nimi.

            Před závěrečnou větou zmíním jen jediný postřeh, pro mě asi nejdůležitější.

            Chtěl bych tak jako pan prezident; a snad se o to i pokouším; že jestliže mám na věci jiný názor než většina, když jsem o něm přesvědčen, tak se neostýchat, „politicky“ nekalkulovat co by asi bylo výhodné a co ne,  ale jasně ho říkat, a třeba i proti všem. A dělat věci po svém, nebát se toho. Hlavně za tuto inspiraci do života, bych chtěl panu prezidentovi velmi poděkovat.

            Možná někteří čtenáři mají na pana prezidenta jiný názor, ale pevně věřím, že i mezi nimi se najdou takoví, kteří budou souhlasit s názorem, pro který tento blog vlastně píšu, a který pro jeho hrůznost, licoměrnost a pro potvrzení historické zkušenosti, jak nelidsky dokáže čech Čecha trápit, ani nebudu dále komentovat a rozebírat.

            „Celou svou bytostí protestuji proti senátní trestní  žalobě na pana prezidenta Václava Klause za velezradu“!

 

                                                                                                          Vlastimil Chládek

 

Bře 8, 2013Vlastimil Chládek
O jemnostiVšichni lidé bratry jsou
Comments: 33
  1. Pavel
    8 března, 2013 at 3:53 pm

    Smutný je nejen úpadek senátorů, ale hlavně médií. Ochotně publikují cokoli, co může Václava Klause poškodit, urazit, jedno jestli to je pomluva, smyšlenka nebo pravda. Cílem je dehonestovat dosluhujícího prezidenta. Viz například naprosto nestoudný článek redaktora Zídka v Lidových novinách, že Klausův tchán byl fašista. A když se ukáže, že tomu bylo jinak (viz http://zpravy.e15.cz/nazory/blogy-pohledem/pavel-matocha-klausuv-tchan-pomahal-odboji-960734), tak to už většina médií nezveřejní.

     

  2. ancien
    8 března, 2013 at 4:46 pm

    Normal 0 21 false false false MicrosoftInternetExplorer4

    /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Normální tabulka"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-ansi-language:#0400; mso-fareast-language:#0400; mso-bidi-language:#0400;}

    Vlastiku díky za blog. Myslím, že právě teď a možná i právě tady, na tomto portále stojí za to panu profesorovi za jeho názory a postoje poděkovat. A to i přesto, že způsob, jakým je prezentoval, často mnohé iritoval svou suchou akademickou formou bez nadhledu. Hájit menšinové i když zdůvodněné názory a postoje proti mediálním větrným mlýnům je těžká úloha. A nejenom proti nim.

    Rád bych parafrázoval právě jeho názor na válku v Iráku: k demokracii musí společnost dospět, není ji možné naroubovat násilím. To bohužel platí i pro naši republiku. Morální následky předešlých totalit pokračují v utužující se totalitě orgánů unie. Politika nikoliv jako služba, ale byznys parazitů. Svoboda bez zodpovědnosti. Já vím, zjednodušovat a zevšeobecňovat by se nemělo, ale blog to snese.

    Pro mne zůstane Václav Klaus respektovanou osobností, která se důstojně a zodpovědně vyrovnala se svou funkcí.

     

  3. Homunkulus
    8 března, 2013 at 7:17 pm

    Myslím, že každý má právo uvádět na svém blogu svoje politické názory a nebylo by zdvořilé v diskusi dlouze provokovat a otravovat s názorem ostře kontrastním. Proto jen umírněně poznamenám, že kritiku politiky Václava Klause a postoj senátu považuji minimálně za pochopitelné.

    Stylisticky je však zejména závěr blogu zcela zamotaný, takže lze jen předpokládat, co tu asi mělo být sděleno. Nebo si, pane Chládku, skutečně myslíte, že Váš protest proti senátní žalobě je hrůzný a licoměrný?

    Pavel Holásek

  4. Vlastík
    9 března, 2013 at 9:25 am

    Myslím, že kdo chce, tak jasně pochopí význam článku, a co jsem jím chtěl sdělit.

    A stejně se mi text ve svých souvislostech ani náznakem nezdá nějak nepochopitelný nebo zamotaný. Je přeci naprosto zřejmé, že ostře protestuji proti „senátní žalobě“.

    Mimochodem, na závěr, stále více mi ti senátoři připomínají přisluhovače nesvobody z filmu „Kladivo na čarodějnice“.

  5. Luboš
    9 března, 2013 at 3:52 pm

    Vlasto, musím souhlasit. Ne nade vším co říkal , dělal – jsem jásal. Poslední rok to bylo hodně na houpačce. Ale podívejme se někdy sami na sebe , a on byl pod velkým drobnohledem médií . Takže myslím si skoro , skoro co ty.

  6. luboš
    10 března, 2013 at 2:29 am

    Patřím mezi ty, kteří si oddychli, že pan Klaus není naším prezidentem. Jsem šťastný, že v této funkci skončil. Mám na něj jen ten nejhorší názor. Ale pod vlastizradu bych se nepodepsal. Aspoň ne pod tuto. Podepsal bych se pod vlastizradu při rozdělení republiky. Ale o tu nyní nejde. U mě obrovský oddych, že skončil. Pozdě, ale přece:-(. Pardon…

  7. Luboš
    10 března, 2013 at 2:45 am

    Ještě krátce – Luboš, kteří měl příspěvek přede mnou a který je též Luboš a který má o 180 stupňů jiný názor na naštěstí již bývalého prezidenta, nemá nic společného s Lubošem z Lipovce. To uvádím jen pro to, že bych ten jeho názor musel některým lidem dlouze vysvětlovat. On se totiž ani vysvětlit nedá…

  8. VH
    11 března, 2013 at 11:13 am

    Vlastik, ani si neuvedomujes, ake mate v CR stastie, ze ste mali 2 prezidentov, ktori boli osobnostami. Bez ohladu na to, ze kazdy z nich bol uplne iny.

     

     

     

  9. Inconnu
    11 března, 2013 at 3:15 pm

    Pan exprezident byl kontroverzní svými názory (mě osobně někdy sympatickými – byť často jen svou jinakostí, jindy méně). Možná by si to číro zasloužil víc než Schwarzenerg. Ovšem hon na čarodějnice, který na něj hlavně v závěru jeho mandátu uspořádali, je nechutný nejen z lidského hlediska, ale také je to dehonestace hlavy státu a potažmo celé společnosti. Zvenčí vypadáme (opět) jako kašpárkov. Mám pocit, že demokracit, slušnost a uměřenost nám do krve ještě moc nepřešly.

  10. mh
    11 března, 2013 at 11:54 pm

    Od vstupu VK do politiky, takže desítky let jsem byl jeho věrný příznivec. Amnestie mne v tomto postoji zcela vykolejila. Nepochybuji, že při svém přístupu k čemukoliv věděl přesně, kam všude 2. článek padne. Konec špatný vše špatné. Sorry.

  11. Karel Friedjung
    12 března, 2013 at 9:27 am

     Vždy jsem si VK vážil pro jeho konzistentnost názorů,byt jsem s nimi mnohdy nesouhlasil,ale amnestie tohoto

    rozsahu se všemi důsledky mne zděsila.Pokud budu předpokládat a to musím,že VK s vyhlášením amnestie si

    uvědomil její dopad a důsledky, pak to je pro mne problém a velký.Nedůstojný konec prezidentování.Je mi líto,ale palec dolů, vlastizrada nebo ne. Karel

  12. Ota Válek
    12 března, 2013 at 1:18 pm

    VK byl nejlépe ze všech teoreticky připraven na kapitalismus, a proto brilantně zvládl zahájení, v němž jasně předčil své soupeře. I díky jemu jsem si troufnul pustit se do podnikání, za což jsem mu dodnes vděčen. Ve střední hře sice střídal silné tahy se slabšími, ale např. v době tzv. technologické bubliny v r. 2000 byl jedním z mála, kdo si zachovali zdravý rozum,tvrdíce, že neexistuje žádná nová ekonomika s trvalým růstem akcií. Jeho názor přispěl k tomu, že jsem se nedopustil chybné investice. V koncovce se, bohužel, dopustil chyb, které – jak my šachisté dobře víme - už většinou nelze napravit. Pro objektivní zhodnocení prezidentského období V. Klause je však nezbytný časový odstup, mj. i proto, aby bylo možné srovnání s tím, jak si bude počínat jeho nástupce. 

  13. Igor Němec
    12 března, 2013 at 2:06 pm

    Ano, podepisuju vše co VK napsal!

  14. Vlastík
    12 března, 2013 at 4:11 pm

    Děkuji za příspěvky.

    Nejvíce na mě zapůsobil příspěvek od VH.  Jeho pohled ze zahraničí mi připadá správně nadčasový.
    Bylo by zajímavé, kdyby nějaký nestranný fundovaný právník a zároveň odborník na ústavu a trestní právo a taky zároveň poctivý a reálný člověk (myšleno vše v jedné osobě) vyhodnotil nezaujatě tuto amnestii. Možná by dospěl k tragickému názoru, ale možná taky ne.
    Jeden můj kamarád jel z hospody autem 100 m domů. Soused ho udal a on přišel na dva roky o řidičák, teď mu ho po půl roce vrátili. Dostal tvrdou školu, život bez auta byl prý hrozný.
    Tímto vůbec nehájím amnestii, ale ten rozbor od výše uvedené nestranné osoby, by mě velmi zajímal.
    U mě v zaměstnání, když někdo udělá občas v zápalu boje chybu (například nízká soutěžní cena zakázky), tak mi to ani moc nevadí. Kdo nedělá chyby, neriskuje a zdravá míra risku je dobrá. Chci tím říci, že kvůli několika chybám, popřít to minulé dobré, nepovažuji za správné. Konec špatný všechno špatné (MH) – to se mi nelíbí.
  15. mh
    12 března, 2013 at 4:35 pm

    To „konec špatný vše špatné“ je zkratka. Je to myšleno jinak. Váhy byly u mě až dosud zcela asymetricky stabilizovány pozitivně. Bohužel, balvan špatným směrem zcela katapultoval obsah kladné misky. Myslím, že paseka v hodnotách, způsobená amnestií je devastující. Samozřejmě souhlasím, že čas věci ukáže mnohem plastičtěji.

  16. Luboš
    12 března, 2013 at 6:44 pm

    VH píše, jaké jsme měli štěstí, že jsme měli osobnosti. Ono je to dvojsečné. Myslíte si, že by na tom Slovensko bylo lépe, kdyby byl prezidentem Vlado Mečiar? Což určitě osobnost je. Stejně jako pánové Havel, Klaus a Zeman. Ale není osobnost jako osobnost…

  17. ancien
    12 března, 2013 at 9:33 pm

    Tendenční media nemají zájem na nestranném zhodnocení amnestie a vůbec se nezabývají stavem justice, která neplní svou funkci jako další „pilíř demokracie“. Ostatně které pilíře u nás vůbec fungují? Kritikům bych doporučil aspoň jeden článek a to na portále www.spoleksalamoun.com od ing. Zdeňka Jelínka.

     

     

  18. tt
    13 března, 2013 at 2:11 pm

     Ota Válek: hezké přirovnání. Taková politická partie „od desíti k pěti“. Osobně se domnívám, že je nezdravé dlouhodobé působení v aktivní a navíc vysoké politice. Jak moc to bylo (či bude?) zhoubné u VK ukáže opravdu až hodnocení s časovým odstupem. 

    Vlastimil Chládek: myslím, že amnestie není prioritně téma právní ale společenské. Hlédání únosné hranice pro „odpuštění“. Váš „opilý“ kamarád je – myslím nejen z mého pohledu – tou hranicí (kravina, kterou může udělat kdokoli z nás) okolo které by se amnestie měla pohybovat.

     

  19. Anonym
    13 března, 2013 at 5:26 pm

    Vlastiku 100% souhlas s tím co píšeš. Osobně jsem viděl část debaty na ČT 1 s panem prezidentem kterou jsem byl neuvěřitelně šokován. Žádná úcta, žádné poděkování, žádné usměvy pouze kritika, kritika a kritika a nikde žádná zmínka o tom dobrém  co pro naši zemi za 20let v politice udělal . Samozřejmě že vše nebylo úplmně ideální ale kdo může říct že vše co kdy udělal bylo to nejlepší.Osobně pro mě byl dobrým prezidentem za kterého jsem se nemusel stydět , což bohužel o panu Zemanovi nemohu říct a přikláním se k tvému hlubokému protestu o velezradě. Přeji hezkou dovolenou .Jiří Czepa

  20. Ladík
    15 března, 2013 at 6:40 pm

    Možná bych si dovolil odkázat na zajímavý rozhovor s Tomášem Sokolem a článek Stanislava Balíka k tomuto tématu …

    http://www.parlamentnilisty.cz/zpravy/Advokat-Sokol-beze-strachu-o-Klausove-amnestii-Vsechno-je-jinak-263169

    http://www.revuepolitika.cz/clanky/1825/nectnost-neumerenosti

    Pěkný víkend, Ladík

  21. Milan
    15 března, 2013 at 7:36 pm

    Pro pár špinavých zlaťáků pro falešnou slávu…..(replika z pohádky “ Jak se švecem šili čerti“) Tak se zachovali média a především však 28 senátorů, když dehonestují  Václava Klause a obviňují prezidenta republiky z vlastizrady. Nemusím ze všemi kroky a názory VK souhlasit, ale naprosto souhlasím s Vlastíkem, že VK je jednou z néjvýznamnějších osobností porevolučního vývoje naší společnosti, politik naprosto konzistentní a prezident možná s odlišnými názory od ostatních, především však je VK demokraticky zvoleným prezidentem a k néjvyšší ústavní funkci by měl národ zachovávat úctu, pokoru a respekt. Osobně dělím politiky na vůdce a úředníky. Pro mne osobně je VK jedním z mála vůdců. Vůdce, který ve sve době dokázal národ semknout a svou nezapometulnou výzvou „Musíme si utáhnout opasky“, roztočil kola ekonomiky. Pevně věřim, že historie VK zaznamená poziivně a tak jako švec Číč který prodal souseda Karafiátka peklu, zbohatl a proslavil se i v nás žačne hlodat špatné svědomí a Karafiátka-Václava Klause vyrveme peklu s sázkou vlastního osudu.

  22. martin
    16 března, 2013 at 12:50 pm

    Určitě souhlasím, že ta žaloba za velezradu je dost licoměrná a úpadek některých senátorů i médií značný.

    Na druhou stranu, amnestie je těžkou ránou naší společnosti, velmi trpící korupcí a beztrestností mnoha ekonomických zločinů. I když na ni měl pan prezident právo, je škodlivá. Zmíněná argumentace pana Jemelíka na spoleksalamoun.com je nepřesvědčivá a dost tendenční. Mimo jiné i v kontextu délky a úspěšnosti jinak mimořádně záslužné kariéry VK. Měl za posledních 23 let tolik moci, že prostě kus odpovědnosti za ten marasmus nenést nemůže. Samozřejmě, např. nikdy neřekl větu o neexistenci špinavých peněz (je to jen opakovaná lež médií), ale ruku na srdce, ani nikdy opravdu dostatečně nevysvětlil případ „Bácz, Sinha“. Vše by bylo relativně v pořádku, podlý Sarajevský atentát mu tehdy paradoxně přinesl očistu, navíc platí presumpce neviny, velký politik se zákonitě někdy ocitne na hraně. Potud OK.

    Nebýt právě 2. článku amnestie. V tomto kontextu ho vidím jako přešlap. Vůči reálnému utrpení mnoha občanů. Je to prostě pořádný stín.

  23. Luboš
    16 března, 2013 at 9:38 pm

    Děkuji Martinovi. Kromě mě a několika pár „odvážlivců“ nikldo nedokáže říct, že Klaus udělal TOTÁLNÍ chybu! Proč se ho zastáváte? Nechápu…

  24. lykan
    18 března, 2013 at 12:52 pm

     Luboš: Kdo by se obtěžoval na tak idiotskou diskuzi vůbec reagovat .

  25. Vlastík
    18 března, 2013 at 2:09 pm

    Stav Perfect game k dnešnímu datu (18.3.2013):

    Jde do tuhého, zbyli již jen dva hráči Tomáš Fojtík a Jaroslav Šmíd:

    1. Tomáš Fojtík (8/8), 2043, Jihomoravský krajský přebor, ŠK Garde Lipovec

    2. Jaroslav Šmíd (8/8), 2009, Královohradecký krajský přebor, ŠK Lípa A

    Pokud se k této poznámce dostanou potenciální vítězové, poprosil bych je ať si nachystají svoji nejlepší partii s komentářem a pošlou mi ji. Vlastík

    PS: Lipovec postoupil do DRUHÉ LIGY .

  26. giocozo
    18 března, 2013 at 6:02 pm

    Je cosi shnilého ve státě dánském.

    Tento známý citát mně přišel na mysl po ,,proklepnutí,, obou finalistů v soutěži Perfect game. Prvně jmenovaný je zašitý na poslední desce v Lipovci a má průměr soupeřů 1891 a potkal se i s neelistou, s kterým pravděpodobně stvořil svoji nejlepší partii a rád ji čtenářům přiblíží. Druhý je ještě větší ,,ranař,,. S průměrem soupeřů 1752 a dokonce jedné kontumační výhře se opravdu těším na jeho skvost. Může se stát, že to bude ta s 1.e4 a bílý vyhrál. Samozřejmě pravidla byla nastavena dopředu a všichni věděli do čeho jdou. V zapomnění tudíž zůstanou výkony pana Straky s průměrem 2173 a uhraných 9,5 z 10, pana Česala s průměrem 2138, který má 8 bodů z 9, pana Olšara s průměrem 2177 a se zatím krásnými 7 body z 9, pana Žilky s průměrem cca 2400 a s 5 body ze 6 a nebo pana Bernáška, který při průměru soupeřů 2416 uhrál 7 bodů z 9 a zároveň splnil normu GM !

    Rozumějte mně dobře. Nechci žádnou nápravu, žádnou změnu v příští sezoně atd. atd., jen mě ten citát zkrátka napadl. Zakončím to slovy Jana Husa. Proboha nepalte mě !

  27. Vlastík
    19 března, 2013 at 12:38 pm

    „Zdá se, že v diskuzi, zavládla jakási skepse…

    Giocozo, nezlobte se, ale vy se otíráte o oba zatím stoprocentní hráče. Přitom oni jsou v tom nevinně, prostě hrají šachy jak umí a jen já vlastně bez jejich svolení, používám jejich jméno a jejich dobré výkony na svém blogu.

    Hráči, které uvádíte dále mají skvělý performance a zaslouží si veliké uznání. Samozřejmě by zasloužili i nějakou cenu.

    Prapůvodním smyslem PERFECT GAME, ale byla snaha o porovnání bowlingu a šachu (10 strike – perfekt game bowling <-> 10 výher v soutěži – perfect game šachy) – o to šlo.

    Možná i díky této soutěži přibylo několik výher místo remíz, nevím.

    Nemohu ani vyloučit, že díky PERFECT GAME postoupil Lipovec do druhé ligy. A to mě docela  uspokojuje, protože i já se nakonec cítím trošku jako vítěz, a že to celé nebylo ani pro mě úplně zbytečné……..

    Tomáš Fojtík se totiž možná i díky perfect game zodpovědně připravuje, hraje nekompromisně a několik zápasů nakonec  jeho bod rozhodl. Rozhodně se někde nekrčí, ale toto nemyslím ani náznakem ve zlém. Ti dva hráči si opravdu nezaslouží dehonestaci (otázkou trošku zůstává ta kontumace, ale to si ještě promyslím)

    Přeji jim úspěšný zbytek soutěže a úspěšný den přeji i Vám. A každopádně, a velmi upřímně, děkuji za Vaše příspěvky. Mějte se hezky Vlastík

     

    (P.S. Na ceně za performance se případně budu klidně podílet)“

  28. giocozo
    19 března, 2013 at 2:59 pm

    Vlastík- Proč dehonestoval ? Oba si určitě nic nenamlouvají a pravidla byla jasně formulovaná a ani já, jak už jsem podotkl, nemám zájem nic měnit. 100 % je 100%, ať už v jakékoliv soutěži. Jedno zaváhání a je konec. Citát mě napadl až po výzvě k zaslání nejlepší partie obou vítězů. Pokud je na téhle úrovni rozdíl soupeřů 150 až 350 elobodů a jde o tzv. zabíjení neviňátek, sotva bude mít partie nějakou hodnotu.

    Šachy už byly porovnávány s ledasčím a vždy se dospělo k tomu, že jsou specifické a jedinečné. Nechť si každý investuje do čeho chce a porovnává s čím chce, ale je jasné, že Perfect game v bowlingu je úplně jiný level, než hrají tito dva. V bowlingu má každá shozená kuželka stejnou hodnotu, tudíž pokud 10 strike dosáhnou dva hráči, odvedli naprosto stejný kvalitativní výkon, což se v téhle šachové soutěži nemůže nikdy povést, protože každý hrál naprosto jiný turnaj.

    Dokonce, pokud by byl někdo hodně motivován, tak by se pokusil hrát takovou šachovnici a takovou soutěž, kde by měl největší šanci na úspěch. Dejme tomu se hráč 2400 nechá napsat do KP 1 na osmou šachovnici a velmi pravděpodobně těch 100% udělá. Dobrým výkonem s bezvadným perfo to ale určitě nikdo nenazve. Ještě jednou před oběma hráči za dosažených 100%, ale jejich partie si určitě přehrávat nebudu.

    Přeji hezký den

  29. tt
    19 března, 2013 at 9:50 pm

     re giocozzo: Je cosi shnilého ve státě dánském. - To mi teda v souvislosti se soukromou (a sympatickou) výzvou pana Chládka připadá dost mimo mísu…….. Resp. tam nevidím žádnou souvislost. 

  30. Luboš
    22 března, 2013 at 1:07 pm

    lykan: patříte mezi ty, kteří nesnáší jiné názory, než své:-(?

    giocozo: je snadné na dobré myšlence najít mouchu…

    Všem přeji pohodový víkend a šachistům hodně úspěchů na 64 polích:-)  Luboš

     

  31. Anna Jíchová
    25 března, 2013 at 2:50 pm

    Dobrý den Vlastíku, mám zdvořilý dotaz zda za tebou mohu ve středu 27.3. někdy po ránu přijít. Potřebovala  bych něco probrat. Dík za informaci  a pěkný den

    AJ

  32. Vlastík
    25 března, 2013 at 4:47 pm

    Ano samozřejmě, navrhuji v 8.00 hod. Vlastík

  33. pavel zeman
    29 března, 2013 at 6:20 am

    Ne se vším souhlasím.Mám velkou výhragu,Podle mě vše mohl a měl zařizovat tak, aby odešwl ze slávou.Pavel.

Blog Vlastimila Chládka
8 března, 2013
Další články autora
[custom_widget_pro_zobrazeni_blogu]
Nejnovější příspěvky
  • ČEZ CHESS TROPHY 2025
    Světová jednička přijíždí do Prahy
  • ČEZ CHESS TROPHY 2024
    Izrael poráží české velmistry
  • Palba ostrými černými
  • Výstava a obrazová monografie století
  • První číslo roku
Nejnovější komentáře
    FIDE - Mezinárodní šachová federace sdružující šachysty z celého světa. www.fide.com
    ECU - Evropská šachová unie sdružuje evropské šachové federace. www.europechess.org
    Šachový svaz ČR - sdružuje šachysty v české republice. www.nss.cz
    Pražská šachová společnost, z.s. Email: prazska.sachova@gmail.com IČO: 26669897 Sídlo: Na zájezdu 1940/6
    2025 © Praguechess
    Truemag theme by StrictThemes