Truemag

  • Novinky
  • Připravujeme
  • Pořádané akce
  • Vydané knihy
  • E-shop
  • Čeština
  • Výuka šachu
  • Šachový turismus
  • O nás
Domů » Jsou velmistři normální lidi? Část 2

Jsou velmistři normální lidi? Část 2

Tak skončily prázdniny (pro mě) a mezi resty jsem našel i poznámku „dopsat blog o velmistrech“. Když se něco dělá z povinnosti, většinou se na to jde malinečko racionálněji. Tudíž proberu dosud neproprané velmistry a „bude to“. Ale nutno nějak začít.

Naštěstí jsem si přečetl první díl i s reakcemi čtenářů (vesměs milými) a hned jedna z prvních byla moc trefná.
Čtenář „mh“ – tipoval bych to na ing. arch Martina Habinu z Brna (kterého jsem naposledy viděl před několika měsíci tamtéž, připravujíce se na ranní utkání družstev tanečními kreacemi v topless baru hluboko nad ránemJ) – píše:
 „… Davida mezi šachouny neřadím, byť jsou jeho mimikry skoro dokonalé.“
Protože i sám IGM Navara na to se mnou onehdá zavedl řeč, musím tím „část 2“ začít.
 
Navíc tedy s vědomím, že to třeba bude zase číst (což u Ivančuka, Korčného ani Kramnika nehrozilo ani náhodou).
Nuže: Čert vem nějaké dělení šachouni/nešachouni. Kdybych měl DN charakterizovat – nemluvil bych o šachovém propočtu nebo širokém rozhledu nebo společenské neobratnosti. Myslím, že je to asi nejpoctivější člověk v naší zemi, fyzicky neschopen nejen podlého jednání, ale ani třeba ironie.
Nenapadá mě vhodný příklad z praxe, tak si jeden vymyslím. Než jsme hráli simultánku s IGM Polgárovou, říkal jsem vesměs ustálené sestavě chlapíků pro odlehčení něco ve smyslu: „… dneska to bude v pohodě, přece nás neporazí ženská“. Velmi jsme se tomu smáli (myslím, že jsme pak neuhráli ani půlku), ale vsadím boty, že být tam s námi DN, řekl by naprosto vážně svou nenapodobitelnou dikcí: „To s Vámi nesouhlasím, velmistryně Polgár je velice silná šachistka, zejména v rapid šachu a taktických pozicích. Patrně nad Vámi zvítězí.“
Taky je DN u šachů neuvěřitelně bojovný.
Ale tu poctivost vidím ještě výrazněji. Kdybyste si u někoho chtěli schovat peníze, u DN byste měli 100% jistotu, že Vás nepodvede. Akorát asi o dost nižší jistotu, že to někde neztratí.:-)
Přeji mu jen to dobré. Nejen v šachu.
Dobrý tedy nebyl pražský souboj DN s IGM Polgárovou, kde měly své místo ženské zbraně a krutost. To Judita vědomě zvyšovala volbou oblečení a obuvi. Vypadala velmi dominantně a David jako katolický studentík, který omylem vešel do nevěstince s přísnější mamá a moc si tu situaci neužívá.
Ale i já, velký světákJ, hraju šachy s ženskými, dětmi a starými/nemocnými lidmi – daleko hůře, tak co.
 
Mistrem hry proti ženám je naopak bezesporu Vlastimil Hort. Koneckonců je potřetí šťastně ženat, tak asi ví něco, co ostatní nevědí. Respektive určitě to ví a často se o znalosti žen rád rozdělí (zvlášť pokud před tím vyhraje partii). Jeho rady se dost shodují se strategií JP, akorát inverzně. Přesto ho ženy bezmezně milují. Tak to holt na světě chodí.
Je to taky jediný z uvedených velmistrů, kterého mohu označit za svého přítele a jediný, se kterým jsem hrál v jednom družstvu. Znám ho tak dobře a mám ho rád, až se mi o něm blbě píše. Takže jen klišé (byť pravdivé) – vtipný a normální člověk, jak lidé, co skutečně něco dokázali, bývají. Na rozdíl od těch, co se do toho snaží stylizovat.
 
Velmistr Hort také patří do početné generace šachových hvězd, které už tu nikdy nebudou. Stejně jako nikdy už nebude generace režisérů jako Fellini a Bergman nebo spisovatelů jako Škvorecký a Kundera. To je na jednu stranu smutné (kam ten svět spěje?), na druhou stranu z hlediska šachových legend – neumírají hlady jako mistr světa Steinitz, ale mají nepřerušovaný proud pozvánek na všechny možné šachové akce světa. Jsou doživotní obchodní značkou.
 
O patro výše v tomto duchu ještě ční Kasparov s Karpovem. Poslední mistři světa, které znal i řidič tramvaje, co právě stojí u nás před barákem.
O Kasparovi jsem psal v prvním díle. Karpova jsem zažil na mondénní akci v Bratislavě, kde koňaky X.O. tekly proudem a na webu praguechess.cz by se možná ještě našly nějaké fotky.
Pro mě je to velmistr s největší proměnou osobnosti. Z čtyřicetikilového neduživce, který skoro fyzicky nebyl schopen dokončit zápas s Korčným i Kasparovem – je obtloustlý padesátník s tváří bonvivána. Z hráče krystalického stylu (pro nás tupce o tolik příjemnějším pro přehrávání partií než chaotici, útočníci a mistři zahájení), který ve své době byl o dvě třídy lepší než zbytek světa – šachový otloukánek pro kdekterého počítačového juniora. Z držitele komsomolských vyznamenání, předávaných L.I. Brežněvem – muž se šarmem užívající peněz a postavení.
K člověku, kterého jsem jako výkladní skříň sovětské šachové školy neměl rád a vždy fandil jeho soupeřům – musím říci asi tolik: dnes bych mu přál i proti Korčnému i proti Kasparovovi. Je to minimálně příjemný společník.
 
I když ne tak jako třeba Kaválek, Spasskij či Olaffson. Ale to bych musel napsat díl č. 3.
Srp 15, 2011Václav Klaus
Maestro Vítězslav Houška - nekrologFunkcionáři nebo mafiáni?!
Comments: 48
  1. Inconnu
    16 srpna, 2011 at 9:37 am

    … tak jej napiště, dobře se to čte.

  2. Bond(James)
    16 srpna, 2011 at 10:20 am

    No tak jestli pod pojmem šachoun rozumíte jednorozměrnost, tak to David určitě není. Někdy se až moc nechá od šachu rozptylovat jinými aktivitami a zájmy. Ale tak je to správné, tak to má být

  3. Ota Válek
    16 srpna, 2011 at 3:21 pm

    Nesouhlasím s tvrzením, že už nebudou hvězdy jako Vl. Hort, atd. Mohu panu Klausovi doporučit, aby se šel do kina podívat na Melancholii Larse von Triera, jež se může poetikou a celkovým poselstvým směle měřit s díly zmiňovaných režisérů. Pan David Navara je mimořádná osobnost. Mám dojem, že jeho přesah do nešachového světa je dokonce větší, než u pana Horta.Je to však jen názor, osobně neznám ani jednoho z nich. Pro Davida Navaru je charakteristická jeho mimořádná slušnost. Když jsem s ním nedávno prohrál v simultánce a vzdal jsem se slovy, že děkuji za partii, odpověděl zcela přirozeně, že mi též děkuje. Pohříchu musím dodat, že v mém výkonu nebyl ani náznak něčeho, co by jej mohlo obohatit, takže bylo na místě říct „není zač“. Protože jsem však prohrál jako jeden z prvních, nechtěl jsem jej zdržovat další konverzací.

    Články pana Klause jsou čtivé, těším se na třetí díl.

  4. Ota Válek
    16 srpna, 2011 at 3:25 pm

    Omlouvám se za hrubku, kterou už nemohu opravit: každého jistě okamžitě uhodí do očí, že má být „…poselstvím“. Zatímco v životě i v šachu se leckdy dají chyby napravit, jsou pravidla této internetové diskuse neúprosná. Co bylo jednou napsáno, nelze vzít zpět.

  5. Klára
    16 srpna, 2011 at 11:43 pm

    Krásný blog, díky! Zajímalo by mě, co si myslíte i o českých známých IM, jako jsou třeba Michal Konopka, Josef Přibyl… Jo a pište častěji

  6. Honza
    17 srpna, 2011 at 3:18 am

    Musím uznat, že narozdíl od 1. části se mi 2. pokračování úvahy o velmistrech líbilo.  Opravdu hezké a vtipné počtení. Ztotožňuji se s přispěvatelkou Klárou, i mě by moc zajímalo, jak nahlížíte na naše známé mezinárodní mistry. Určitě s nimi máte také nějaké osobní zkušenosti (možná dokonce i víc), o které byste se rád podělil. 

  7. Pavel Háse
    17 srpna, 2011 at 6:47 pm

    Připojuji se, pište prosím častěji.

  8. Jan Kalendovský
    17 srpna, 2011 at 8:28 pm

    Olafsson, jinak samozřejmě čtivé, i když malinko řekl bych „VIP“. Ale kdo by se nepochlubil svými šachovými známostmi, že. Taky to dělám – člověk hned vypadá váženěji v tom jinak obyč. smrtelníkům vzdáleném světě velmistrů. A co mladší generace vyvolených? Srdečně pozdravuje JK

  9. Emil
    17 srpna, 2011 at 9:13 pm

    Právě že ta “Melancholie“ není Fellini nebo Bergman. Se všemi svými krásnými obrazy a hudbou je to dvacátý klon Rybky s ratingem 3700, žádný Kaválek, Spasskij nebo Olafsson. Aspoň se tedy obávám. 

  10. Michal Matoušek
    18 srpna, 2011 at 7:31 am

    Řediteli, probůh!

    „Připravujíce“ je tvar pro množné číslo, ale mh byl jeden… proč píšete, když tohle nevíte? A jak to, že to nevíte, když jste ředitel? – Kasparovovi, ne Kasparovi…

    Vzdělání našich dětí se nesmíme divit, mají-li na středních školách takové ředitele.

  11. IVK
    18 srpna, 2011 at 9:11 am

    Vtipný, chytrý a upřímný text. Dočkáme se dalšího pokračování?

  12. Tobi
    18 srpna, 2011 at 10:42 am

    Normal 0 21 false false false CS X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4 /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Normální tabulka"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}

    Souhlas. Nenáročné čtivo ke kávičce! Myslím, že když se sejdou jacíkoliv šachoví přátelé, dřív nebo později dojde na řeč o známých českých, nebo světových šachistech. Tak je fajn si nějakou takovou přátelskou rozprávku, názor, přečíst na netu, když zrovna nejsou kamarádi po ruce. Jednoduše dobře zvolené, nekonfliktní téma.

     

  13. Klára
    18 srpna, 2011 at 3:15 pm

    Matoušku, Matoušku, ty jsi vůl. Nejdřív jsi se zcela nesmyslně a mimo mísu navážel do pana Houšky, teď do pana Klause. Nejsi trochu zakomplexovaný chudák? Nemohl by sis najít jinou platformu pro svoje exhibice? Tady akorát otravuješ vzduch, zvědavý na Tebe nikdo není.

    Mám to gramaticky správně?

  14. Krolop Petr
    18 srpna, 2011 at 5:09 pm

    Víte, já jsem spíše levicově smýšlející člověk a tak mám vůči pánům Klausům jisté výhrady. Přesto všechno bych přál sobě i té naší malé a divné republice více Klausů a méně Matoušků !

  15. Ryšan
    18 srpna, 2011 at 5:28 pm

    Nevíte někdo, zda se p. Matoušek nechce stát prezidentem (presidentem)?

  16. Khan
    18 srpna, 2011 at 6:32 pm

    Kláro,Kláro ty jsi …………ne,nebudu Vás urážet.Když se začtete do příspěvků pod blogem  p.Klause,určitě zjistíte,jak pan ředitel gymnázia poučuje o českém jazyku.A když se mu oplatí stejnou mincí,tak je to špatně???

    Jestli je to blog jen pro příznivce p.Klause,je potřeba tento pořádně označit.

    Navrhuji nadpis: Jen pro alpinisty………….

     

  17. noELO
    18 srpna, 2011 at 8:17 pm

    Pan Matoušek to jako obvykle trochu přehnal, ale v zásadě má pravdu, jedna hrubka a dva překlepy (je-li Olaffson „jen“ překlep) v tak kratičkém článku? Domnívám se, že pokud kdokoli chce cokoli publikovat, měl by si to po sobě přečíst, zvláště, je-li nositelem známého jména a ředitelem gymnasia. A zlaté pravidlo češtiny praví – používat přechodníky, jen když je „umím“.

    I ta „VIPovitost“ mi trochu vadí – stylizace do role světáka v „topless baru“ zavání jistým komplexem, rovněž ta „mamá“ Polgárová je trochu za hranicí mého vkusu, i když je to vtipné.

    Přes vše, co jsem napsal, podepisuji příspěvek pana Krolopa, tedy jeho pozitivní část. Kdo nic nedělá, nic nepokazí. A oba pánové V.K. toho dokázali hodně. Článek jsem si přečetl se zájmem, i když si nejsem jist, jestli s chutí nebo jejím opakem.

  18. Michal Matoušek
    18 srpna, 2011 at 10:18 pm

    Je to opravdu mizerné. – Mně tolik nevadí to VIP; někdo zkrátka potřebuje ohromovat, s kým se setkal; třebaže se s ním setkal jen proto, že je něčí syn. S tím opravdu problém nemám.

    Ale já beru blog jako regulérní publikační příležitost – šlendrián a ukecanost, která panovala v blozích pana Houšky, je zde vystřídána bohorovností ředitele, který když se splete, tak prostě měl jen hodně práce, myslel na něco jiného a blog je koneckonců jen takový cancák.

    Kdo se rozhodne této publikační příležitosti využít, má určitou odpovědnost jak k ní, tak ke čtenáři, a nakonec i sám k sobě. Ve všech těchto odpovědnostech Klaus mladší selhává, a jeho ředitelování je jen taková nedobrá třešnička na dortu; vás opravdu nejímá hrůza, že ředitel gymplu je takový češtinářský troglodyt?

    Ještě bych rád připomněl, jak se Klausovic dost hnusně mstili, když chovanec dětského domova v Jemnici napsal do Respektu lehce neuctivý fejeton, jak se celý dětský domov chyslá na návštěvu paní Livie… to si pak člověk kopne opravdu rád. 

  19. Radek Hendrych
    19 srpna, 2011 at 9:00 am

    Michal Matoušek: „šlendrián a ukecanost, která panovala v blozích pana Houšky“ – to myslíte vážně?

  20. Michal Matoušek
    19 srpna, 2011 at 9:33 am

    Naprosto.

    Vždyť jsem to tam i napsal, přečtěte si. – Já vím, že to, co teď udělám, je trochu i takový self-promo. Přesto to udělám: http://matousek.blog.respekt.ihned.cz/c1-46000270-dusan

    I tohle si přečtěte. Je to na hony vzdálený všemu tomu vypatlanýmu psaní o šachu, kterým se psáči zabejvaj jen sami sebou neno tím, koho znaj, koho kde potkali a vůbec. Nikdo v Čechách o šachu takhle dobře nepíše, a já jsem na to hrdej.

  21. Kuba
    19 srpna, 2011 at 10:33 am

    Pane Matoušku,

    je mi upřímně jedno, jak píšete, a nezajímá mě ani vaše osobní exibice. Vyjádřil jste názor, že se Vám tento blog nelíbí – dobrá, tak jej nečtěte, s tím tu nikdo problím nemá.

    Snažíte-li se Váš názor „objektivizovat“ (za účelem udělat ze sebe jakousi autoritu, tuto snahu mimo jiné dokládá i odkaz na Váš článek), s tím už problém mám. Že „hrubky“ jsou snad objektivně něco hrozného (a kdo že učí děti .. a podobně). Říkám, ne, hrubky, samy o sobě, nejsou nic hrozného. Hrubky někomu vadí (Vám) a někomu, koho víc zajímá věcná podstata názorů a postřehů autora, zase nevadí (mě). Dokonce se mi blog velice líbí a úplně stejně by se mi líbil i kdyby všude bylo prohozené „i“ a „y“. Autor a já prostě chápeme psaní jinak, než jej možná chápete Vy, a zase já jej asi chápu úplně jinak než autor. No a co.

    Takže – vyjádřil jste názor, že se Vám článek nelíbí, bereme na vědomí. Odpusťte si osobní invektivy a sprosté dodatky. Někdo něco napsal, protože chtěl pobavit čtenáře, a snesla se na něj sprška sprostoty. Na „jeho“ stránce. Já kdybych psal blog, tak o podobné „názory“ určitě nestojím.

  22. Michal Matoušek
    19 srpna, 2011 at 11:23 am

    Milý Kubo, byl jsem přímo osloven, tak jsem odpověděl. – U ředitele gymplu takové lapsy opravdu vadí; když nám chce zprostředkovávat své VIP zážitky, neměl by se nechat nachytat tak trapně. 

    Hrubky samy o sobě hrozné jsou; ocitujeme si: Chybné vazby i gramatické chyby jsou někdy snahou o familiární přiblížení se k oslovenému, někdy se vydávají za humor, někdy se tváří jako rebelské odmítnutí formálnosti, oficiálnosti, zdánlivě i establishmentu; zdrojem až demonstrativního neumětelství je totiž také neporozumění světu a z něj plynoucí potřeba jeho odmítání a popírání jeho „pravidel“.

    To píše Luděk Richter, loutkář. – Když se mi něco nelíbí, budu to sem psát tak často, jak uznám za vhodné; zápas o jazykovou kulturu je třeba vést. I proti troubům, jako jsi ty.

     

     

  23. Kuba
    19 srpna, 2011 at 12:03 pm

    Dobrá, Matoušku (přizpůsobuji se a přecházím na tykání), máš svůj jediný správný světonázor ve věci jazykové kultury. Sdělil jsi nám to a já to beru na vědomí. S panem Richterem souhlasím v tom, že ten, kdo dělá hrubky (a to není případ pana Klause, dvě slovíčka by uletěla kdekomu), že chyby mohou nabývat různých druhů a jeden z nich je, že se autor moc netrápí pravidly. Dobře..

    „Zápas o jazykovou kulturu je třeba vést. „  – Proč? Myslíš, že někdo si přečetl tvůj první koment a povzneslo jej to? A pokud o nikoho nepovznáší a nikomu nepomáhá, proč tento zápas vést? A nebylo by jednodušší založit stranu s programem „cenzurovat vše, co není gramaticky správně“? Pokud to tak cítí hodně lidí, v demokratických volbách tě zvolí do parlamentu a můžeš si svůj program prosadit!

  24. Kuba
    19 srpna, 2011 at 12:05 pm

    Taky tam mám pár chybiček.. Každopádně, za sebe končím tento marný boj. Pane Klausi, Vaše články se velmi dobře čtou, těším se na další! 

  25. Michal Matoušek
    19 srpna, 2011 at 12:59 pm

    Jsi opravdu hloupý.

    Vyzývám někde k cenzuře? Říkám někde, že mít tu moc, Klausovi mladšímu bych zakázal blogovat, dokud by neuveřejňoval texty bez chyb?

    Ne. Je v mantinelech daných internetovými diskusemi říkám, že chyby jsou ostuda; protože jsme od našich předků převzali jazyk a slovesnost v jakémsi stavu a v nějakém slušném stavu bychom ho měli předat dál. Ať se ti moje texty líbí nebo nelíbí nebo jsou ti úplně jedno, je pravda, že jsou stylisticky i gramaticky bezvadné – to je prostě něco, co se může naučit každý. Zbytek je dán mírou talentu, ochotou na sobě pracovat, vůlí přijmout i názory, které se mi nelíbí.

    Jsi hloupý a zřejmě takový zůstaneš.  

  26. korektor
    19 srpna, 2011 at 2:02 pm

    Matoušku, máš tam chybu (Je v mantinelech / Jen v mantinelech). Věnuj víc času a pečlivosti svým příspěvkům. Toto opravdu uráží češtinu a dehonestuje odkaz našich předků.

  27. Michal Matoušek
    19 srpna, 2011 at 4:30 pm

    No jo. Stane se. – Ale já už to nemůžu opravit. Zatímco Klaus ano, a stejně tam tu píčovinu pořád má. V tom je ten důležitej rozdíl.

  28. Václav Klaus
    19 srpna, 2011 at 5:10 pm

    Děkuji za příspěvky, jsou výrazně kulturnější než na „celostátních serverech“, což evokuje domněnku,že šachisté jsou přece jen v průměru slušnější lidi.

    Případné překlepy musí opravit p. Matocha – správce serveru. Ale já ho nebudu urgovat.
    Jinak se domnívám, že i ředitel školy – profesí matematik – může klít, občas se nevyjádřit přesně dle Pravidel českého pravopisu 27. vydání atd atd.

  29. Michal Matoušek
    19 srpna, 2011 at 5:22 pm

    Jenže to nejsou překlepy. – Ostatně, co je to za blbej blogovací systém, že se nedá editovat průběžně?

    Víc by se mi líbilo, kdybyste místo odkazů na klení a překlepy řekl: Opravdu jsem tentokrát sáhl do medu, chápu, že je to důležitý, opravím. Ale vy místo toho bagatelizujete… jasně, jste matikář. Ale od žáků, co je učíte matiku, taky žádáte správně spočítanej příklad, přestože váš žák třeba miluje poezii a na matiku zvysoka tento.

    Je to důležitý. Protože co když zrovna váš žák si tohle přečte a řekne si: Když může náš říďa, já na to taky dlabu? – A bude vymalováno.

     

  30. Michal Matoušek
    19 srpna, 2011 at 5:50 pm

    Jo, a ještě jedna věc, taková typicky klausovská – příspěvky raději hodnotit než na ně odpovídat.

    Ale no budiž. Nad to se dokážu povznést. Co mě opravdu vytáčí, je, když všelijací případi říkají Vždyť o co jde! Hlavně že jsme se pobavili! a podobně. Základně nejde o vaše pobavení, milí rekreační šachisté; když Šteindler nebo podobní cvoci v televizi prdí nebo krkají na kameru, rovněž to dělají pro vaše pobavení. Doufám však, že pořád ještě existují lidé, kteří se tomu nesmějí. 

  31. Anonym
    20 srpna, 2011 at 7:40 pm

    http://technet.idnes.cz/prvni-odsouzeny-bloger-se-musi-omluvit-za-puncovaneho-blbce-prb-/sw_internet.aspx?c=A090120_152356_sw_internet_kuz

    „Matoušek na komentář reagoval ostrou obecnou i osobní kritikou, ve které použil kromě jiného i výrazů „vyblil pod text“, „rasistický rypák“…

  32. Michal Matoušek
    20 srpna, 2011 at 9:04 pm

    Ano. Tady je dobré přečíst  si na Respektblogu inkriminovaný článek Z magických střípků šachu, tolerance a lásky. Aby byl člověk v obraze. I diskusi pod ním.

    Dodám ještě, že jsem se omlouval za puncovaného blba; za rasistického rypáka nikoli. Soud jsem prostě ani neprohrál, ani nevyhrál, takže jsem nadále připraven vynadat komukoli; zvlášť těm, kteří se montují do věcí, jimž nerozumí, a které jen dráždí má sebejistota a arogance. 

     

  33. Kuba
    20 srpna, 2011 at 10:47 pm

    Matoušku, ty jsi osel. Pardon, nechci urazit osla. Takže člověk, kterému urážení lidí v pohodě (soud jsi přece nevyhrál, ani neprohrál, tak co ) a z připravujíc / připravujíce uděláš aféru. A ještě jedna věc. Kde mě nechtějí, tam nelezu. Myslím, že tvé příspěvky tu nikdo nechce (ale samozřejmě se mohu mýlit 🙂 ).

  34. Tomáš
    21 srpna, 2011 at 12:09 am

    Kuba:  jenže to by Matoušek nemohl vyjít z domu nikam, ani nikam psát… a tak je radši protivnou vtěrkou, jako osiny v ….

  35. Kempelen
    21 srpna, 2011 at 1:12 am

    Zase jeden zlepenec trapnosti a dusevni onanie pana Syna. Uvedomujete si pane Syne, ze kdyby jste nebyl Syn, tak by se s Vami nikdo z tech, o kterych pisete blogy nebavil.

  36. Michal Matoušek
    21 srpna, 2011 at 8:09 am

    Milý debilní Kubo!

    Připravujíc je taky blbě, protože je to ženskej tvar. – Proč se montuješ do něčeho, o čem nemáš páru?

    Jasný, má arogance a sebevědomí ti vadí. Fajn.To chápu. Ale nechápu, proč ze sebe musíš dělat debila s přechodníkama, kterejm vůbec, ale vůbec nerozumíš.

    Fertig

     

  37. Bond(James)
    21 srpna, 2011 at 4:11 pm

    Na Matouška se vykašli. Ten tu píše jenom proto, aby se měl s kým hádat. A když si ho nikdo nebude všímat, tak mu sklapne.

  38. Michal Matoušek
    21 srpna, 2011 at 6:03 pm

    Nepřeju si nic jinýho, než aby si mě nikdo nevšímal. – Nebo spíš abych vůbec neměl důvod sem psát a to psaní odůvodňovat; scénář podle mýho gusta by byl, že se upozorní na chybu, chyba se opraví a hotovo.

    Jinou ctižádost tady nemám.

     

  39. Pavel Háse
    22 srpna, 2011 at 10:54 am

    No jo Michale, ty se v přírodě nudíš, zatímco Indiáni už možná čtrnáct dní štípou dříví :).

  40. noELO
    22 srpna, 2011 at 11:03 am

    ad Kempelen: nenávistný hnus, nic víc mě nenapadá.

    ad Michal Matoušek: jsme asi do jisté míry vzájemně si podobní „strážci češtiny“ – no, nemáme šanci. Nicméně, Vámi doporučovaný „selfpromo“ text obsahuje gramatickou chybu:

    Nevím, co přesně Dušan v šachu hledal, mimořádné nadání pro ně neměl.

    Šach vs. šachy – někdy synonymum, ale asi ne v rámci jedné věty. Omlouvám se za sarkastickou připomínku..

    ad VK: pište, ale vězte, že jste kvůli svému jménu oblíbeným terčem určitých lidí (nemyslím pana Matouška nebo sebe), takže příště bez chyb…

  41. planet
    22 srpna, 2011 at 11:41 am

    Souhlasím s panem Matouškem – díky úplně zbytečnému blogu pana Klause, který nemá o šachovém zákulisí  a o šachu ani ponětí (nejvíc mne rozesmálo jak se pan Klaus rozhodl shodit Viktora Hrozného)  jsem se setkal s názory pana Matouška. Souhlasím s ním.

  42. Michal Matoušek
    22 srpna, 2011 at 12:31 pm

    Ano, máte recht; co nejdřív to opravím. To víte, stane se… většinou tím, že přeformulováváte půlku věty, a druhou necháte být. Děkuju.

  43. iéííéá
    21 října, 2011 at 8:46 am

    íázíá

  44. tuktuktuk
    30 listopadu, 2011 at 9:05 am

    Ale tu poctivost vidím ještě výrazněji. Kdybyste si u někoho chtěli schovat peníze, u DN byste měli 100% jistotu, že Vás nepodvede.

    Znám daleko více lidí,u kterých mám 100% jistotu, že mě nepodvedou. Vy jich moc neznáte,   jinak by jste tuto běžnou vlastnost nevyzdvihoval.
      Ale ani se nedivim přece jen se pohybujete v prostředí mezi parazity a my občané jsme  jejich hostitelé.  Je škoda, že jim nestačí krást miliony, oni by se uživili a my bychom mohli žít.  Oni radši kradou miliardy a jednou své hostitele zahubí. Jen je škoda, že pan prezident Klaus nevetoval penzijní reformu a jen ji nechal bez podpisu. Mohl tak oddálit zlodějiny…

  45. klaus
    2 února, 2012 at 1:14 pm

     lizat prdel

  46. zvědavec
    10 března, 2012 at 1:11 pm

    Zajímalo by mě, jestli vám tatínek také nadává do parazitů, když jste vystudoval bez školného.

  47. Ferda
    29 března, 2012 at 9:59 am

    Článek není úplně hloupý, stejně jako jeho autor. Ano, je polointeligentní. Omezenost asi bude dědičná.

  48. Krolop Petr
    7 dubna, 2012 at 3:29 pm

    Často slýchám, že naše republika měla pouze dva vzdělané prezidenty a to T.G. Masaryka a E. Beneše. Já si osobně myslím, že současný prezident V. Klaus je vzdělaný a pro tuto republiku má určitou úroveň. Jsem spíše levicovým voličem, ale určitě si myslím, že navzdory pochybením V. Klause /chilské pero apod./, dokázel  zcela převýšit naivní vedení tohoto státu předchozím prezidentem V. Havlem. Dle mého soudu, byl V. Klaus jediným a schopným mužem pravicové ODS. Po jeho odchodu se v čele ODS střídají jen bezvýznamné a trapné atrapy, které ve finále dovedou tuto stranu ke kýžené destrukci. Byť i tak zbytečně dlouhé!

Blog Václava Klause
15 srpna, 2011
Další články autora
[custom_widget_pro_zobrazeni_blogu]
Nejnovější příspěvky
  • ČEZ CHESS TROPHY 2025
    Světová jednička přijíždí do Prahy
  • ČEZ CHESS TROPHY 2024
    Izrael poráží české velmistry
  • Palba ostrými černými
  • Výstava a obrazová monografie století
  • První číslo roku
Nejnovější komentáře
    FIDE - Mezinárodní šachová federace sdružující šachysty z celého světa. www.fide.com
    ECU - Evropská šachová unie sdružuje evropské šachové federace. www.europechess.org
    Šachový svaz ČR - sdružuje šachysty v české republice. www.nss.cz
    Pražská šachová společnost, z.s. Email: prazska.sachova@gmail.com IČO: 26669897 Sídlo: Na zájezdu 1940/6
    2025 © Praguechess
    Truemag theme by StrictThemes