Igor Němec

předseda Úřadu na ochranu osobních údajů,
znalec vína a skotského gambitu
bývalý prezident ŠSČR, primátor Prahy a ministr české vlády

Šachy s prezidentským kandidátem

[15.01.2013 17:30:47]

Miloše Zemana znám déle než 20 let. Je to fenomén slovních bonmotů a diskuse se všemi podpásovými údery - zejména slovních úderů, když se dotyčný nemůže bránit. A tedy i velký zbabělec. 
 
S obrovským sebevědomím a přesvědčivostí sděluje fakta, které jsou pouhou lží nebo jen jeho obyčejným výmyslem, kterému však on sám věří. Pro šachisty může být velmi zajímavý a poučný rozhovor s televizním redaktorem Pavlem Zunou, vedený v rámci volební kampaně na prezidenta, který dokonale ilustruje uvedené.
 
Miloš rád a často uvádí, že jeho koníčkem jsou šachy. Pavel Zuna si proto vybral na sportovní utkání s kandidátem Milošem právě šachy. S každým z prezidentských kandidátů si zkusil jeho sport a natočil o tom reportáž. Se Zemanem tedy šachy, ostatně jaký jiný sport s nesportovcem. Miloš dlouho odmítal, ale nakonec souhlasil:
 
 
O to více byl pan Zuna překvapen, když na začátku domluveného natáčení od Zemana uslyšel, že šachy se hrát nebudou. Padaly výroky: „Ptejte se mne na cokoliv, ale šachy ne. Nechci Vás ponižovat, kdybyste prohrál. Konec konců bych mohl prohrát i já, a to nechci.“ Jak typické pro Miloše.
 
Asistentka tedy odnesla šachy a přinesla džbánek vína. Miloš, ale pozor a to je pro něj absolutně typické, začal kontrovat právě v šachu. Přeci jenom by rád nějak vyhrál. Začal vysvětlovat panu Zunovi, že existuje v šachu zahájení, které je úplná blbost, 1. c3, a přesto, že to je to tak velká blbost, tak se to hrálo, a to poprvé v Caracasu, a proto se to jmenuje Venezuelské zahájení. Po takto fundovaném vyjádření neopomněl dodat, že to je doklad toho, že i s blbostí se můžete dostat do dějin. Možná, že pan Zuna si právě řekl, ten tomu fakt rozumí, hrát by bylo asi zbytečné, stejně by vyhrál …
 
No, tak se podívejme, jak je to s tím zahájením.
 
Venezeuelské zahájení nezačíná 1.c3, ale 1.d3. Zahájení propagoval R. Torres z Venezuely a vydal o něm v roce 1978 knihu. A i když to je za bílého velmi neaktivní pojetí hry, rozhodně to není „velká blbost“. V roce 1997 si ho zvolil i Garri Kasparov v zápase se superpočítačem Deep Blue, aby křemíkové monstrum vykolejil z jeho knihovny zahájení hned prvním tahem. Partie skončila remízou.
 
A takhle je to u Miloše Zemana se vším.
 
 

zobrazeno(64342x) | příspevky(58x)

vkládání nových příspěvků bylo pozastaveno

příspěvky k článku

01.04.2014 02:20:32 | Proper

Ti politici do sebe šijí i na webu se sportovní tématikou. Počkám si na reakci MZ, nebo že by ZMB = MZ 

28.06.2013 21:30:10 | PH

Článek jako obvykle nic moc, ale ta diskuze je místy až sranda.

26.02.2013 17:33:44 | KeyGí

 Je pravda, že na otázku "co je Venezuelské zahájení", by uměl odpovědět málokdo, včetně renomovaných šachistů. Problém je ovšem jinde. Dnes už pan prezident, ač nevyzván, udělil redaktorovi přednášku. Jak vypadá-říká text. To je vše, oč tu běží. :) :P

25.02.2013 14:30:39 | giocozo

p.ski - ,,...a možná 5% nerozhodnutých ovlivní tím, že sympatie po přečtení získá spíše Miloš Zeman.,, Ano, u mě to tak skutečně bylo. Už se těším na to, jak autor článku osloví Miloše Zemana, u kterého je to tak se vším, slovy : ,, Ano pane presidente.,,

06.02.2013 13:05:45 | senov

Inconnu: Kdyby měl Schwancerber sebereflexi, tak kvůli svému stavu nekandiduje - evidentně nemá fyzickou kondici:  www.youtube.com/watch

A krituzuje současnou vládu, ale on se dokonce snaží v diskuze v debatě se Zemanem obhájit evidentní korupci za rozdávání trafik při vzdání mandátu - že to je jen udržování dobrých vztahů.

23.01.2013 09:16:15 | uuéí

Ano, Němec je slavný, že nás opět upozornil na toho sudeťáckého feudála, který tady dávno nemá co dělat

22.01.2013 16:02:49 | Potměšil

Pane Němče, jste opět slavný - upoutal jste celý Zemanův volební tým. Jinak si tolik plivajících příspěvků ve stejný den neumím vysvětlit. A teď už bude zase klid. Přeji Vám pevné nervy a nedejte se odradit od dalších textů... :-)

22.01.2013 15:58:56 | J Srovnaný

Primátorování možná moc nevyšlo, ale šachista a komentátor událostí brilantní... :-) 

22.01.2013 14:49:48 | FXŠAJBA

 Jak by tady bylo krásně,kdyby ty vylízaný mozky si nechali své názory pro sebe.Důležitě pro ty zoufalce je, že musí být účelově (většinou s prospěchu) na nějaké straně, dřív byli všichni pohromadě v jedné straně.

22.01.2013 14:16:31 | Boučková

 Vynikající postřeh, moc jsem se nasmála. Má to šťávu a vtip. A je to trefné. Pane Němče, zase brzy něco napište!

19.01.2013 15:00:49 | khb

 Karel Havlíček Borovský

Píseň Čechů r. 1850

Zle, matičko, zle!
Švarcemberci zde:
jeden, ten je jenerál,
a druhý je kardinál;
zle, matičko, zle!

Zle, matičko, zle!
Švarcemberci zde:
jeden drží karabáč,
druhý říká otčenáš;
zle, matičko, zle!

Zle, matičko, zle!
Švarcemberci zde:
jeden, ten je arcibiskup,
a druhý je taky špicbub;
zle, matičko, zle!

19.01.2013 13:04:11 | KeyGí

 to p.ski: Nikde v článku, ani v komentářích od pana Igora Němce nevidím nic o přesvědčování, koho volit. To vy sami ste to převedli na předvolební kampaň :D 

19.01.2013 12:37:26 | p.ski

Asi takhle, nechoďme kolem kaše. Pan Igor Němec si prostě jen spletl web. Za nadávky ze 4. cenové s humorem pro lidi IQ devadesát mínus by ho pochválili (možná alespoň půlka národa) v mnohých jiných diskusích. Opomněl, že šachisté jsou inteligentní lidé a navíc sportovci a že prostě toto nemají v krvi. Je dobře, že mu to dávají sežrat přiznivci jednoho i druhého kandidáta. Pokud chtěl oslovit  nerozhodnuté voliče, tak více jak 95%  z nich jeho názor bude brát v úvahu jako druhý za svým posledním a možná 5% nerozhodnutých ovlivní tím, že sympatie po přečtení získá spíše Miloš Zeman.

Re Cwmbran: Hezký,......, hezký hoax.

19.01.2013 11:08:59 | Jirak

 Blb .

19.01.2013 09:14:46 | Kirs

Pan Zeman neumí hrát šachy? Já také ne. Tak to budu volit jednoznačně jeho...

18.01.2013 13:36:37 | Kilgore_Trout

@cwmbran: slušný konspirační mindfuck. Ale děkuji za pobavení :)

18.01.2013 12:29:58 | Cwmbran

Tomu, kdo je zvědavý, jak to bude pokračovat dál, odpoví Zvědavec:

http://www.zvedavec.org/komentare/2013/01/5301-o-schwarzenbergove-prezidentstvi-bylo-mozna-rozhodnuto-uz-v-roce-2008.htm

 

18.01.2013 11:30:42 | Inconnu

Asi je jedno, jestli možný budoucí prezident umí hrát šachy. To, že tvrdí, že umí, je normální. Umí je každý, kdo překročil fázi pravidel. Nějak. Závisí to na úhlu pohledu. Ale taky na jisté sebereflexi, schpnosti připustit si pravdu o sobě, silné a slabé stránky. A v tomto směru poněkud vede pan Schvarzenberg. 

18.01.2013 10:34:16 | Jirka

Igore mag.re, čo to tuná trepeš? Dobře si vzpomínáme na tvoje odéesácké ministrování, tys nikdy nic dobrého pro lid obecný nepřinesl. Radši někam zalez. My Tě taky známe 20 let a je nám z tebe šófl. 

17.01.2013 21:22:33 | Magdaléna

Omlouvám se, zkoukla jsem to potom celé a šachy nakonec hrál. Bez kamery.

17.01.2013 20:52:36 | vevlad

šachy dáti,dobře hráti / šacha kráti,dobře se míti/ dej mu šach až se prohne/ ten tah je napínák a zvedák/ kdo by to byl řek,že kočka žere špek ,takovou mastnotu/ to jsou ty vonoklasy /to jsou minely/ šachový turista / vaclav.vladyka@email.cz

17.01.2013 20:25:08 | Robert

 Článek beru jako vtipné rýpnutí do Miloše :)

Na druhou stranu při zamyšlení se nad pointu, musím s autorem souhlasit, protože pan Zeman je velmi dobrý, resp. úspěšný debatér a to bohužel díky takovýmto úlisným praktikám. Dokážu si představit situaci, kdy podobným způsobem dostane i odborníka, nejen v šachu. Vyhmátnout si výjimečnou a možná i kuriózní situaci, u které je velká pravděpodobnost, že ji oponent nezná, i když se v oboru pohybuje, je úspěšná, ale ne úplně férová taktika.

PS: Pro ty, kteří v tom vidí prezidentskou kampaň, tak já osobně k volbám nejdu, protože nesouhlasím ani s jedním z kandidátů. Volil jsem Franze, kdyby to někoho zajímalo.

17.01.2013 19:21:07 | sodík

Děkuji za blog, volím Zemana. 

17.01.2013 18:11:11 | p.ski

Nenechme se článkem zatáhnout do diskuse zda jeden či druhý (to kdyžtak klikněme na jiné diskuse).

Souhlasím s mnohými, že nehezký a nechytrý článek vypovídá nejvíc o autorovi..... bohužel ..... i šachistovi.

A to na rovinu říkám, jak jsem psal 13:53, že nestraním M. Zemanovi.

17.01.2013 16:53:30 | Nové Veselí

Zeptejte se šachistů v Novém Veselí, oni Vám řeknou, zda šachy Zeman umí, hraje občas v hospodě?! Jeho syn byl i registrovaným hráčem. Šachu zdar!

17.01.2013 16:50:30 | Václav II

 

Měli bychom být jako šachisté vůbec rádi, že se na takové úrovni a při tak významné události hovořilo o ŠACHU?!

Neblbněte lidi, svými politickými blafy, oni si šachisté vyberou, nebo nevyberou, věřím, podle vlastních zkušeností, přesvědčení! Opravdu jsem rád, že už I.N není presidentem (šachistů)!

17.01.2013 16:50:01 | Doči

Magdaléna: Ty jsi to video neviděla? Vždyť šachy pak hrál :-) To že to Zeman pojal po svém je jeho věc. Zuna na to přistupil a tak bylo vše v pořádku. :-) Zeman se dá kritizovat za jiné věci, za tohle ne :-)

Mě spíše zaraží, že se autor článku neopřel do Zemana za to, že bílé figury mají nevýhodu, což prohlásil v debatě s Fisherem a proto, že chce začít jako druhý :-) A Fisher pak prohlásil, že 1.e4 hrají amatéři :-D Perlili. I když Zemanova úvahá o výhodě černých figur stojí za zamýšlení. :-)

17.01.2013 16:07:57 | Martin Vícha

   No aspoň víme, komu autor přiřadí svůj hlas...... . I když se považuji za více pravicově smýšlející osobu, tak mně takové vyjádření autora článku připadá dost trapné (je to ale jen věc názoru). Zeman nebo Schwarzenberg, no nebude to asi moc velká výhra pro republiku ....... . Nebudu dělat agitku, ale vychází mi z toho porovnávání dvou osobností nakonec ten s tím kratším příjmením..... (bohužel, už není moc z čeho vybírat).  A hodnotit zahájení raději moc nebudu, protože se v tom taky moc nevyznám  .

17.01.2013 15:03:31 | PH

A mimo to, kdo raději hraje černými, pak 1.c3 je pro něj ideální tah. Snad jedině s výjimkou "zahájení" 1.c3 b5 může pokračovat 2.c4 a má své černé ...

17.01.2013 14:58:32 | PH

Hora zase porodila myš a fundovaný držitel trafik, démon postbolševické nomenklatury a věhlasný náhradní primátor Prahy po článku o zlodějích z OSY zase utrousil nějaké moudro ... Děkujeme.

17.01.2013 14:57:15 | rudazostravi

Jsem v očekávání, co všeuměl a předseda Úřadu napíše o Vojtovi Plátovi, až bude za dvacet jeden rok kandidovat na hrad... Pana znalce vín a skotské znám (ne osobně, ale zpovzdálí) více než třicet let a mám pocit, že čím je starší, tím je trapnější. Zajímalo by mne, zda-li to co zde napsal, taky řekl tomu zbabělci do ksichtu. Na druhou stranu, i toto je jedna z metod jak dojít k presidentskému stolci. Byl jsem rozhodnut volit dědulu, nebudu!

17.01.2013 13:53:07 | p.ski

To Josefká:

Ano, také jako Zemanův nevolič absolutně nechápu smysl  napadání Miloše Zemana v článku. Díl pořadu jsem viděl od začátku do konce, nakonec vše vyznělo celkem vtipně. Chtěl se bavit obecně a pak si i ty šachy zahrál.

Smát se mu, že si spletl velmi velmi netradiční zahájení. Kdo z nás ze závodních šachistů o něm vůbec do té doby slyšel? Na rozdíl od Miloše Zemana, který ano, ikdyž trošku nepřesně. No a co.

A ta poslední věta ....???

Raději zakončím jinak:     Sportovci, nota bene šachisté, se přeci učí vážit si svých soupeřů.   

17.01.2013 12:54:05 | jan vesely

 Připadá mi velmi úsměvné, že tento článek vytvořil člověk, který sám o sobě v době předvolební tvrdil, 
že hraje naši extraligu ... na jednotce IGOR zřejmě něco bude! 
Každopádně by se šachový blog neměl zneužívat k politické propagandě, i když chápu, že autor s germánským příjmením, Čecha na hradě nechce.

17.01.2013 12:39:42 | josefká

To, že Miloš Zeman snad popletl "zaragozskou" (1. c3) a "venezuelskou" (1. d3) hru, přece ještě neznamená, že je výlupek všeho zla, zločinec a lhář, navíc zbabělý. A jak už uvedl Giocoso, neznamená to ani, že neumí hrát šachy. Již před nějakou dobu jsem četl esej G. Sosonka, kde autor jmenuje různá obskurní zahájení - jsem KM, ale s některými názvy jsem se u Sosonka setkal poprvé v životě. Jinak 1. c3 má k ideálnímu prvnímu tahu opravdu daleko, proto lze o "blbosti" mluvit (viz údajné Zemanovo hodnocení). Píšu to jako Zemanův nevolič.

 

 

17.01.2013 12:22:07 | Magdaléna

to giocozo:

No vidíte, mně více než název zahájení vadí to, že ty šachy nakonec vůbec nehrál (když je sám navrhl!). Takže oproti Vám za snahu úplná nula. Chápu to, že se s někým domluvil na partii, nechal je přijet  a poté  řekl, že se nebude stylizovat (a pak se při slovech o zahájení naopak jako šachista stylizoval).  Za snahu mají ode mne body naopak všichni ostatní politici, kteří do toho šli. Ono asi není příjemné se nechat natáčet, když je člověk zpocený a funí nebo trochu prohrává, to se člověk moc stylizovat právě nedokáže (dle mého).

17.01.2013 11:52:00 | giocozo

K samotné informaci mám zhruba toto. Laik si snadno splete tah 1.c3 s 1.d3. Za snahu bych mu nějaké body přesto udělil, protože ani většina šachistů si v první chvíli nebyla zcelá jistá. Kdo by si také pamatoval název zahájení, které se skoro vůbec nehraje, že ? I nyní nikdo s jistotou nemůže tvrdit, že Zeman šachy vůbec neumí.

17.01.2013 11:39:02 | Magdaléna

to giocozo:

A  k samotné informaci nic nemáte?

Právě podle IP adresy by se dalo zjistit, kolik příspěvků jde z jedné adresy (i když pod jiným nickem).   

17.01.2013 11:36:48 | breughel

 Wikipedie není uznávaný zdroj, slouží pro rychlou orientaci. Takže když fakta, tak fakta:

ECO A00: Mieses opening

 

1. d3

ECO A00: Valencia opening

 

1. d3 e5 2. Nd2

ECO A00: Venezolana opening

 

1. d3 c5 2. Nc3 Nc6 3. g3

ECO A00: Saragossa opening

 

1. c3

Výše uvedená zahájení možná nejsou blbá, ale zcela určitě obskurní. Zkoušet se z podivností mi přijde malicherné. Testovat kandidáty sportem, když jsou často důchodového či předdůchodového věku mi přijde ulítlé. Zkoušel vyzvat někdo p.Schwarzenberga?

17.01.2013 11:28:22 | giocozo

To je Zeman. Proto ho máme rádi. Zkrátka blufoval o šachu, no...Podle mě se dopustil fatální chyby až s tím vínem. Měl si nechat donést Becherovku.

17.01.2013 11:08:57 | Gabriela

 to gicozo: To se Zeman moc neblýsknul. Nehledě na to, že přeřeknutí se tolerovat dá-ale aby měl "přednášku" na téma, o kterým toho moc neví? A to dokládá především to, že se nespletl v jedné věci z onoho zahájení, ale rovnou ve třech! :) A taky nevim, proč vytahoval v rozhovoru šachy-jestli nás chtěl přesvědčit o tom, že jim rozumí-měl si je zahrát a né si místo toho nechat donést víno.

17.01.2013 10:53:27 | giocozo

Nějak se nám tu rozmnožily příspěvky s podobným názorem pod ženským, či dívčím nickem. Že by kamarádky z jedné kanceláře ?   Kampaň je tímto skoro dokonalá. Magdaléna by na svobodném blogu chtěla dokonce lustrovat.

17.01.2013 10:30:53 | Magdaléna

Uváděná reportáž s Milošem Zemanem vznikla jako jedna ze série rozhovorů s prezidentskými kandidáty ("člověka nejlépe poznáte při sportu"). Každý z nich si sport zvolil sám (šachy tedy nezvolil pan Zuna, ale pan Zeman). Prezidentští kandidáti volili různé sporty (lukostřelba- J.Fischer, rally -J.Bobošíková, cyklistika - Z.Roithová, běh - Dlouhý...) a novinářský tým se vždy přizpůsobil. Pan Franz nakonec onemocněl a někteří (Okamura, Fischerová) jsou nesportovci či soutěžit nechtěli - a na rovinu to sdělili ( http://www.stream.cz/zavodohrad/784077-zavod-o-hrad-okamura-franz-fischerova ). Pokud tedy pan Zeman hrát šachy nechtěl, mohl natáčení také odmítnout. Ale takovéto chování je také informace. 

Zdroj:
 
P.S. Velmi se přimlouvám, aby se vedle nicků objevovala i IP adresa.

17.01.2013 09:52:59 | Hana

Doufejme, že se tento "šachista" na hrad nedostane.

 

17.01.2013 09:41:41 | giocozo

Každý se chce občas blýsknout, že...Vybavuji si, že autor hrál kdysi dokonce extraligu. Výsledky měl nevalné a přec byl ještě párkrát z neznámých důvodů postaven. Inu nikdy není na škodu mít v rodokmenu ,,extraligový hráč,,.

17.01.2013 08:55:34 | Gabriela

 Chybovat je lidské. A ano, jistě se každý z nás občas splete nebo přeřekne. Ale na druhou stranu - podat nějakou myšlenku tak arogantním způsobem a snažit se udělat z ostatních blbce - měl by si alespoň ověřit všechna fakta. Zeman totiž používá cizí výrazy a předpokládá, že ty ovce za televizními a počítačovými obrazovkami se nebudou zajímat o to, co to znamená. To, že si pak někdo chce zjistit, co tím vlastně chtěl říct a narazí při tom na to, že řekl uplnou blbost - to je jen známka toho, že né všichni sme hloupým stádem ovcí. 

17.01.2013 08:27:58 | Petr Chupík

Pořád je menší zlo Zeman než ten šišlající rakouský feudál ve službách TOP 09. Volba tohoto Rakušáka znamená volbu naší současné slavné pravičácké vlády, která jde veškerou svou činností totálně proti normálním obyčejným lidem. Ale to někteří lidé nechtějí chápat. Nečekal jsem, že šachista bude na svém blogu řešit politiku.  

17.01.2013 08:07:56 | Ilsa H

Tak to je asi trefné, pan Zeman umí vše,

po p. Klausovi je určitě nejchytřejší v naší zemičce......

 

17.01.2013 07:39:19 | Igor

 Igor Němec je chodící žert české politiky. Byl v ní skoro vším (od poslance, přes primátora či radního, až po ministra) a vším byl jistě rád, ale dělal to skoro vždy špatně. Miloš Zeman ve své knížce napsal, že už počátkem devadesátých let byl „jeden igor“ v parlamentu jednotkou debility. A to ani nemluvě o slavné větě „Situace je nadmíru výtečná“, kterou pronesl jako primátor v momentu, kdy Prahu zaplavovala devastující povodeň. http://www.lidovky.cz/igor-nemec-chodici-zert-ceske-politiky-dh7-/ln_nazory.asp?c=A080401_152806_ln_nazory_mtr

17.01.2013 06:52:53 | poutník

Dost vypovídající článek. Ovšem více než o Zemanovi o autorovi. Je to v souladu :"kdo chce psa bíti hůl si najde". Slovíčkařit a hledat nepřesnosti v rozhovoru je o ničem. Takových nepřesností se dopouští v podstatě každý člověk, je to přirozenost lidská, že v hlavě Wikipedii nenosíme a jsme chybující. Každý, kdo žije v pokoře ví, že sám se takových nepřesností dopustil mnohokrát a ví, že když si toho někdo všimne a začne ho kvůli tomu zesměšňovat, nebo obecně dehonestovat, je to většinou s cílem vyhnout se podstatnému a shodit člověka obecně.

Rád bych, kdyby si voliči před volbami všímali podstatnějších věcí na obou aktéřích a neulehčovali si volbu tím, že se upnout na nějakou blbost jako je špatný název zahájení, krutě falešně odzpívaná hymna apod.

17.01.2013 00:24:39 | no ELO

 Lubino 

 

17.01.2013 00:06:51 | Lubino

 Nezlobte se, ale hloupější a stupidnější blog jsem tu ještě nečetl. Příspěvek je srovnatelný s bludy pana Hofírka. Je to jen hloupá předvolební agitka před druhým kolem. Takto detailně ověřovat výroky se mi zdá opravdu hloupé. A aby vše bylo objektivní, možná by tu mohl být rozbor prezidentské amnestie. Aha to se tu však nehodí do krámu. Z reportáže vyplynulo, že je Miloš Zeman ješitný člověk, ale to přece víme už dávno. Nic víc a nic míň reportáž nenapověděla. Kluk z Vysočiny. 

16.01.2013 18:12:02 | brum ,brum

 To ,je ale ostuda ,když šachově kvalifikovaný člověk neověřuje zdroj,a  opíše (doslovně ) Wikipedii,

  pan Zeman má paměť ,tak jest uvedeno (sice asi blbě ,ale knižně..),ovšem  jinde ....hledej šmudlo...

 

brum,brum

 

 

16.01.2013 17:39:26 | Škaroupka Jiří (km)

Zdravím,

mám jen matné tušení ,po paměti ...někde se tzv:Venezuelské zahájení v souvislosti s tahem 1.c3 uvadí

( buď v knihách J.veselého nebo Alster - nějaká kniha pro začátečníky, jsem to v této souvislosti viděl,

to jsem si jist - logicky i to se dá poplést,ale ne úplně vyfantazírovat ...,ale tím nechci popírat znění blogu,jen pro pořádek...

Šachu zdar!

J.Š.

 

 

 

16.01.2013 15:05:26 | Ota Válek

Možná, že na tomto webu je nepatřičné, co teď zvolám, ale nemohu si pomoct: NECHCI NA HRADĚ ŠACHISTU! Tedy za předpokladu, že Karel šachy neumí.

16.01.2013 14:38:36 | JOe

 Máte recht, Zeman je žvanil. A kníže při tom usnul.

16.01.2013 12:05:48 | Igor Němec

 re Kukla: opraveno, díky za upozornění

16.01.2013 11:35:30 | Kukla

 Potenciál k zdokonalení textu:

sebevědomým = sebevědomím

rozvor = rozhovor

Jinak naprosto super! 

 

16.01.2013 10:19:50 | Golemcz

Palec hore!!!!! Pan Zeman si opravdu nevidí do úst.

Untitled Document

starší články




ceskecasino.com

www.praguechess.cz |
reserved by Pražská šachová společnost, o.s. | designed by pb | optimalized 1024x768 IE, FireFox